vinter sliten?

Skönhetstips!

Det finns tusen olika tips, metoder och sätt för hur vi ska bli snygga! Men jag tror inte jag är ensam om att känna sig helt vilsen där. Vad passar mig? Vad har jag råd med och vad har jag tid med?
Här är några tips som inte tar allt för mycket tid, som varierar i priset och funkar för de flesta!

TIPS NUMMET ETT
DRICK, för att återfukta kroppen!
Men drick heller inte FÖR mycket! det kan vara skadligt och om man dricker för mycket så är det njurarna som får ta hand om det istället. ca 2 till 3 liter vätska varje dag är lagom, men glöm inte bort att maten du äter innehåller vätska! 
Men ta det med en nypa salt, ca 2 flaskor 50 cl brukar jag få i mig utöver mat. 
(http://www.sund.nu/docs/artikel.asp?art=280&tem=3)
Försök att skapa en balans med allt du äter och dricker.

TIPS NUMMER TVÅ
Jag börjar dagen med en dusch (annars på kvällen om jag inte hinner). detta gör jag dock INTE varje dag!
Det jag börjar med är att torrskrubba kroppen. Detta ska du göra innan du går in i duschen, ta på dig de torra skrubbhandskarna och skrubba dig ordentligt över hela kroppen (undvik anskiktet, skrubben är för hård för att de ska må bra av det) . Detta kallas torrskrubb och ökar blodcirkulationen i huden och sägs hjälpa mot ciluiter då huden får bättre blodcikulation.

När du går in i duschen tar du av dig handskarna. Stå ett tag i varmt vatten så kroppen slappnar av och känns varm. Sedan tar du Bodyscruben och gör den andra skrubben med endast den inte handskarna. När detta är gjort skölj bort allt.

kliv ur duschen torka dig helt torr, smörj sedan in dig med den feta hudlotion från topp till tå (men undvik ansiktet), vänta med att sätta på dig kläder osv tills huden torkat helt och alla bodylotion gått helt in.

Se till att smörja in kroppen morgon och kväll för att betålla en bra fuktbalans i huden.

MERA TIPS KOMMER IKVÄLL!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0