29:03

naturell yoghurt
+
honung
+
musli
+
blåbär
= Bästa kvällsmaten!



En bok jag verkligen rekomenderar är Precious.

Boken handlar om en flicka vid namn P J. Hennes liv är lite mer komplicerat än vad de flesta är vana vid. Men hennes vardag var att bli sexuellt utnyttjad av sin pappa, fysiskt och psykiskt misshandlad av sin mamma. Hennes mamma var inte heller till någon stor hjälp då hon nekar allt och skyller på P. för att ha tagit hennes man. Hon är som vilken 16 åring som helst med drömmar. Hon går i skolan men blir utsparkad för att ha blivit gravid igen..
Mitt i allt detta hemska, detta mörker finns ljus. Det finns människor på botten av livet som har varma hjärtan och vill hjälpa andra, som P. Hon kom till skolan, att lära sig skriva och läsa. Även hon hade en bebis på väg, vägrade hon att ge upp. Denna bok P. skriver I denna bok kan du följa P. "Resa" genom en mycket svår tid i hennes liv.

Jag tycker att boken var ovanligt bra. Hon fick mig som läsare intresserad efter första meningen, vilket naturligtvis gjorde att jag fastnade för boken! Det som var mindre bra är att historian är sann och hemsk, det kan vara svårt att inte gråta igenom nästan hela boken.
Jag rekommenderar boken!


Nu ska jag mysa med min nya bok i soffan!
Tio tankar om tid av Bodil Jönsson


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0