Du är underbar, som finns där

Perioder av ångest, perioder av lycka.
Perioder av sådan lycka att inget i hela världen kan trycka ner mig och styrkan som slår allt.
Perioder av sådan ångest som drar mig ända ner till botten.
Dagar spenderade med mig sj.
Dagar spenderade med allt fint i världen.

Så jag tar denna stund och sväljer min stolthet, för let´s face it. Det finns ingen människa utan brister. Bara vissa som lyckas täcka de bättre än andra. Men de personer som kommer längst, är de som vågar inse sina brister och sina misstag. Så fort jag öppnat den dörren, har jag möjligheten att gå vidare. Att blunda och förneka mina brister gör mig inte till en bättre människa, det gör mig trångsynt. För så fort jag vågar se mina fel, kan jag se efter en lösning. Men inte förens jag letar efter en, inte förens jag vill se den. Finns det problem så finns det en lösning, och den kommer jag se så fort jag väljer det. För precis som allt annat, så kommer det inte komma självmant utan min vilja.

Kommentarer
Postat av: Alinde

Du är allt bra fin du hjärtat. Längtar efter att äntligen få träffa dig igen!

2012-02-20 @ 00:38:26
URL: http://leplind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0